pixelmate.cz
Tipy jak nenaletět při stavbě digitálního produktu

Perfektní software je v dnešním světě základem úspěchu. I ta nejmenší chybička může stát miliony

Otázky, na které si odpovězte před vývojem

Software je investice, která může váš business ztrojnásobit a rychle si na sebe vydělat

01

Mám jasnou vizi?

02

Znám svoji cílovou skupinu a jejich přání?

03

Jakou přidanou hodnotu bude můj projekt přinášet?

04

Co čekám od partnera, se kterým se do vývoje pustím?

05

Kde se moje cílovka vyskytuje a jaké platformy používá?

06

Kolik do digitálního produktu chci zainvestovat peněz?

Pokud si odpověďmi nejste úplně jistí, pomůžeme vám s jejich upřesněním. Na konzultaci si také řekneme, jak pracovat s rozpočtem, abychom měli reálnou šanci s projektem uspět.

Nemějte strach, že bychom po vás chtěli znalost programování a frameworků. Jsme normální lidi, mluvíme lidskou řečí a chceme vám především pomoc vydělat nebo ušetřit peníze, ne vás zaplavit masivní záplavou nicneříkající IT hatmatilky.
Sejdeme se, dáme si dobrou kávu a budeme se bavit o vašem businessu, o tom, jaká je vaše konkurence, co dělá vaše zákazníky šťastnými a jak by je šlo udělat ještě šťastnějšími. Díky zkušenosti s více než 300 projekty víme přesně, jak úspěšné příběhy začínají.

Napište nám
Jaké klienty máme nejradši?

Hádat se s programátorem o každém řádku kódu rozhodně nechcete. Chtějte člověka, se kterým si budete rozumět

Nejlépe se nám pracuje s lidmi, kteří:

01

Rozumí svému oboru a umí dělat business

02

Mají perfektní vizi a stojí si za ní

03

Úspěch vidí v dlouhodobé spolupráci

04

Dotahují věci do konce

05

Vidí software jako příležitost ušetřit čas a peníze

06

Plánují dopředu a investují do budoucnosti

07

Chtějí slyšet pravdivý názor, i kdyby se jim neměl zamlouvat

08

Preferují lidské jednání a zasmějí se dobrému vtipu

Tip
Zeptejte se, jestli půjde vyvinout konkrétní funkcionalita - třeba chatbot. Špatná odpověď je “Ano, bude to 1000 hodin vývoje”. Ta správná zní: “Proč chatbot? Jaký bude jeho reálný přínos? Můžeme se společně podívat po hotových řešeních na trhu?”
Mirek
Business Consultant
Prémiový web na míru vs. šablona

Největší hráči na trhu budují své weby na míru. Proč? Chtějí od nich výsledky!

Proč si myslíte, že třeba Alza nebo Facebook mají design svých stránek a mobilních aplikací na míru? Protože naprosto přesně znají potřeby svých zákazníků a šablonou je nikdy nelze dokonale naplnit.

Šablona je správná volba, když:

01

Vaše tržby nevznikají na internetu

02

Nechcete nové zákazníky z internetu

03

Neplánujete růst

04

Nečekáte od webu žádné výsledky

05

Web chápete jako pouhou digitální vizitku

06

Jste magistrát města nebo amatérské hobby fórum

Patříte mezi firmy, které to myslí vážně a chtějí vydělávat peníze? Žádná šablona vás nikdy neuspokojí.

Nikoho nepřekvapí, že vestibul kina, kam si jde teenager koupit lístky na poslední Avengers, vypadá úplně jinak než lékárna, kterou navštěvují ze 75 % důchodci. Jak by tedy mohl stylový e-shop s pánskými obleky jet na stejné šabloně jako vzdělávací stránky pro děti?

Je to jednoduché, nemohl. Vývoj na zakázku (na míru, prémiový web nebo také custom vývoj) není jen o hezkých barvičkách. Je to o tom, že ladíte, jak lidé váš web nebo appku používají, co je zajímá a jak na různé prvky reagují. Vše přizpůsobíte do posledního pixelu jejich potřebám. Měřili jsme stovky šablonových webů a jejich výkonnost byla vždy o desítky procent horší - vyšší bounce rate, nízké konverze, spousta promarněných příležitostí. Je pěkné, že vám prodejce šablony pro e-shop slíbil skvělé výsledky, ale až s kvalitním vývojem začnete využívat potenciál svého businessu naplno.
Největší pastí šablony je to, že neumí pružně reagovat na potřeby vašich zákazníků. Jak váš business poroste, zjistíte, že potřebujete nějakou malinkatou úpravičku, třeba jen posunout tlačítko. Na šabloně vás jakýkoliv zásah bude stát o stovky procent víc, než kdyby šlo o úpravu prémiového webu na míru. A jsme zpátky u toho, že nebudete naplno využívat svůj tržní potenciál.

Na upoutání zákazníkovy pozornosti máte pouze 5 vteřin.

Návštěvník, který jakýmkoliv způsobem zavítal na vaše stránky, se během prvních 5 vteřin rozhoduje, jestli zkusí zjistit víc, nebo odejde jinam. K tomuhle rozhodování my lidi používáme měřítko, kterému říkáme “pocit”. Stačí nám k jeho získání pár vteřin, nemusíme nic číst, prostě ho dostaneme.

Nejste jediní.

Možná provozujete elektronický obchod nebo hledáte velké stavební zakázky. Je to stejné. Vaši klienti či zákazníci nikdy nepoptávají jen jednu firmu. Věřte nám, že pokud jim při první návštěvě nezvládnete předat správný pocit, půjdou pryč a zkusí to jinde. Koupí si vysavač u vašeho konkurenta, nebo mu přihrají milionovou zakázku, o které nebudete vůbec vědět.

Naše aplikace jsou postavené pro cílovou skupinu lidí a s jejich pocitem pracují. Každá drobnost na našich stránkách, instantně vyvolává hromadu pozitivních pocitů - zvědavost, touhu a sympatii. Jakmile má návštěvník dobrý pocit, začne číst texty a otevírat další stránky. Vyhráno ale ještě nemáme. Dobře postaveným webem ho musíme svižně a bez zádrhelů dovést ke splnění cíle.

Design a uživatelská přívětivost rozhoduje o úspěchu.

Všimli jste si, že až doteď jsme se nebavili o programování? To proto, že design a uživatelská přívětivost rozhoduje o úspěchu. Drobné chybky v kódu si zákazník nemusí vůbec všimnout, ale jakákoliv nepřesnost v designu má katastrofické následky. A od toho tu máme krvežíznivou smečku testerů, kteří nic takového nikdy nedopustí.

Ušetřím, když si vezmu freelancera?

Každý druhý klient po nás chce opravit lajdáckou práci freelancerů a špatných agentur

Spousta firem dojde k rozhodnutí, že půjde po ceně. Chtějí ušetřit tak, že si na projekt najmou freelancera. Jeho nízká hodinová sazba vypadá lákavě, v portfoliu má pár podobných appek, tak co by mohlo být špatně?

Kdy je spolupráce s živnostníkem dobrý nápad?
  • Pokud máte skvěle řízený vývojový tým s projektovým manažerem a CTO, do kterého freelancera začleníte.
Jaké pasti tato spolupráce přináší?
  • Je to programátor, ne projekťák, a budete ho muset řídit. Jestli najímáte víc než jednoho, bude to fuška. Například u vývoje aplikace potřebujete téměř vždy minimálně tři programátory a designéra.
  • Nespolehlivost. Obvykle student, co má čas podle zkoušek, může si říct, že bude pracovat z Bali, nebo skončí a už o něm nikdy neuslyšíte
  • Řídí se heslem: vyvinout a vyfakturovat. Váš business je mu jedno. To je dramatický rozdíl oproti našemu přístupu.
  • Nemá motivaci být efektivní, protože čím déle programuje, tím víc vydělá.
  • Nemá nad sebou žádného seniorního programátora, často tedy používá staré technologie a dělá banální chyby. Což nepoznáte, dokud se projektu nezačne dařit a vy začnete plánovat rozšíření nebo přizvání investora.
  • Jeho kódu nikdo jiný neporozumí a riskujete, že ho budete muset nechat od základu přepsat. A to bývá téměř vždy velmi drahé.
  • Můžete být překvapení až AppStore či GooglePlay odmítne vaši appku, protože nesplňuje přísné nároky na kvalitu. Oops.

Zkrátka, freelancer Vám nikdy nedá profesionální záruky a garance, které jsou u vývoje drahého software důležité. Jestli má tedy bezchybně fungovat.

Tip
Pokud nezvládáte perfektně řídit a kontrolovat kvalitu freelancerovy práce, může se vám původní záměr ušetřit pořádně vymstít. Freelancer nemá zázemí ani know-how jako software house, proto mu vše trvá déle. Je to jako byste si měnili v autě olej, ale nejdříve si vlastními silami vyráběli vše potřebné - rafinovali olej z ropy, vymýšleli vlastní filtr a kovali kleště. Není lepší přivézt svého miláčka do autodílny a mít to za deset minut hotové? Tak vývoj software také raději svěříte agentuře.
Matyáš
Business Consultant
Máte zájem o bezplatnou konzultaci vašeho business záměru?
objednat konzultaci
Důvody

Proč přemýšlet o kvalitní agentuře

  • U agentury máte jistotu know how, kontroly kvality a projektového řízení. Není váš problém, že si backend developer bere na dva týdny volno, vás zajímá pouze splnění termínu, který máte u dobrých agentur vždy smluvně garantován.
  • Spoustu vašich problémů už agenturní tým dávno vyřešil v rámci jiného projektu a na vývoji tak stráví méně času - váš projekt bude levnější.
  • Dobré agentuře nejde o počet hodin. Chce efektivně splnit technické zadání projektu. Kvalitní agentuře by mělo jít o váš úspěch, ne o prodej času jejích programátorů.
  • Používá osvědčené technologie a stíhá sledovat moderní trendy.
  • Zvládne projekt odevzdat a bude tu i za půl roku, kdybyste potřebovali nějaká vylepšení. Ostatně klienti se na nás nejčastěji obrací právě s prosbou o opravu a dotažení nekvalitního či nedokončeného projektu.
  • Nabídne mnohem širší spektrum služeb - od poradenství před samotným vývojem až po marketing a údržbu.
Jak poznat kvalitní agenturu

Od renomované firmy chtějte komplexní projekt a ne pouze vývoj. Nepotřebujete přeci jen kód, potřebujete také perfektně odladěný design a někdy i marketing

Jak se nespálit při výběru agentury?

Spolehlivá agentura má tradici a její tým tvoří alespoň 20 lidí. Tříčlenné mikroagentury častěji krachují, neumí plánovat dlouhodobě nebo se nechají koupit jiným projektem. Pravděpodobně odevzdají řešení, které na nich bude závislé a nikdo ho nezvládne v budoucnu převzít. Zjistěte, jak má agentura ošetřené licence ve smlouvě. Nechcete po dvou letech zjistit, že buď zaplatíte nekřesťanské výpalné, nebo se s celým kódem budete muset rozloučit. Jediným přijatelným řešení je plná licence na celý kód. Nevěříte, že je tohle možné? My se s takovým přístupem agentury setkáváme několikrát měsíčně. Pokud agentura zvládne začít programovat bez přesného zadání, stává se téměř vždy z projektu černá díra na peníze. Úvodní technické zadání je především vaší ochranou! Určitě na něm trvejte, ať se vyhnete zbytečným bojům o detaily v pozdějších fázích vývoje.

Tip
Internet je plný skvělých referencí a nádherných case study, ale nemusí to být vždy úplně vypovídající. Věřte při výběru nezávislé platformě pro sběr hodnocení softwarových společností jako Clutch.co nebo Goodfirms.
Mirek
Business Consultant
Recept na hladkou stavbu digitálního produktu podle Pixelmate

Programovat umí kdekdo, ale aby váš projekt uspěl, bude potřeba mnohem víc

Našima rukama prošly stovky firem - každá měla malinko jiné požadavky a představy, ale my jsme se na každém jednání, na každém malém úspěchu naučili jak vytvářet úspěšné inovace.

Potkáváme se se třemi typickými klienty:
E-vizitka
Má webové stránky, ale vůbec neví k čemu.
Mrtvá appka
Má parádní appku, běží, ale k uživatelům se jaksi nedostala.
Ujíždějící vlak
Chce dohnat rychle rostoucí konkurenci, která ho válcuje.

Úspěch naší firmy závisí na jednom jediném faktoru

Na úspěchu našich klientů. Nechceme jen odevzdávat kusy kódu, chceme stát za projekty, které budou jako dobře promazaný stroj vydělávat nebo šetřit peníze. Každý spokojený klient, každá pozitivní reference je pro nás krůčkem k našemu cíli.

Vybíráme si, s kým budeme pracovat.

Nejsme namyšlení, ale víme například, že 8 z 10 startupů musíme odmítnout, protože nemají šanci v hyperkonkurenčním prostředí zazářit. Než začneme cokoliv vyvíjet, chceme váš business chápat a vidět v něm funkční business model.

Dobře spíme jen tehdy, když si jsme jistí, že klient za svoje peníze dostal to nejlepší řešení.

Není důležité, jestli zaplatil 80 hodin vývoje nebo 3000, tím se úspěch měřit nedá. Už dávno jsme se proto z vývojářů stali obchodníky a marketéry, abychom klientům mohli nabídnout maximální péči a rozhled, ne pouhý kód.

“Jsem přesvědčen, že marketing je tou nejmocnější silou, kterou mají k dispozici lidé, kteří chtějí dosáhnout změny.”
Seth Godin
Mysleli jste na nejmocnější nástroj?

Digitální produkt máme a je řada na marketing

Je několik variant, jak marketingové činnosti zajišťovat:
01

In-house marketing plně ve vaší režii

02

Externí čistě marketingová agentura

03

Full-service inovační studio

Vybíráme marketingovou agenturu

Také u tohoto bodu vám můžeme dát pár dobrých rad. Z naší zkušenosti víme, že dobrou marketingovou agenturu zajímá v první řadě váš produkt a vaši zákazníci. Jsou doslova fixovaní na vaše zkušenosti a úspěchy, ne na velikost budgetu a možnosti jeho utrácení. Rozumí propagaci mobilních aplikací nebo webových stránek efektivními formami PPC reklamy, ale zaměřují se i na další, extrémně důležité, činnosti: tvorbu kvalitního obsahu a offline komunikaci s vašimi zákazníky. Marketing přesahuje do mnoha dalších odvětví - co když budete potřebovat video, napsat o svém produktu článek do novin nebo na základě zpětné vazby od zákazníků navrhnout rozšíření produktu? S tím vším musí agentura umět pomoc. Pokud tohle u agentury nenajdete a zkusíte to, dojde obvykle k tomu, že agentura do poslední koruny vysaje plánovaný rozpočet, vyfakturuje vám svou činnost, odreportuje zdánlivě dobré výsledky a požádá o další finance. U špatné marketingové agentury budou vaše kampaně zasahovat miliony lidí, ale nové zákazníky vám nepřivedou. A pokud ano, tak velmi draze.

Tip
Navrhněte agentuře vyhodnocování úspěšnosti kampaní podle jejich skutečné účinnosti. Vyberte ukazatel, který přímo ovlivňuje vaše tržby a nenechte se uchlácholit dosahem, CTR nebo CPC. Chtějte přesah. Častým problémem je, že marketingovka přivádí draze zaplacené uživatele do projektu, kde se přivedení lidé neorientují a nedokážou tak provést požadovanou akci.
Matyáš
Business Consultant
Nejlepším řešením může být třetí varianta

Takové full-service inovační studio jako Pixelmate. Kromě toho, že s vámi navrhneme celý business model projektu a vyvineme aplikaci, umíme zajistit i marketingové služby. Opravdovou radost máme až ve chvíli, kdy se naše řešení dostane mezi lidi a začne plnit plánované cíle.

Naše spolupráce nekončí předáním kódu, pro naše klienty zařizujeme také:
01

Nahrání aplikace na AppStore, GooglePlay

02

Rozjetí webových serverů a zajištění jejich správy

03

Reklamní kampaň na novou mobilní aplikaci

04

Zajištění prvních stovek stažení a otestování úspěšnosti

05

Návrh komunikační strategie

06

Správu sociálních sítích a blogů

07

Copywriting, storytelling, brand positioning

08

Tvorba produktového designu, bannerů, merchendasingu

09

Offline formy propagace - účast na výstavách a konferencích

10

Sběr feedbacku a návrhy rozvoje

Naše zkušenost je taková, že marketing nově vznikajícího webu nebo appky je nejlepší začít řešit současně s vývojářskou agenturou. Jen tak bude vše krásně fungovat a generovat skvělé výsledky. Už v průběhu projektu můžete svou cílovou skupinu aktivně oslovovat a připravit jim perfektní kampaň přímo na tělo. Když se nám spuštěním povede zažehnout pořádný boom, dostane se rázem mezi kategorie doporučované appky a získá tisíce stažení úplně zdarma.

Ideální business model
Marketing

Design

Vývoj

Go-live

Rozvoj

Úspěch
Success

Jestli jste dočetli až sem, gratulujeme!

První krok na cestě k úspěšnému projektu máte za sebou. Máte zájem o bezplatnou konzultaci vašeho business záměru? Není nic snazšího, než si s námi domluvit schůzku nad dobrou kávou

Objednat konzultaci

Jaké další produkty umíme nabídnout?

Poptávka odeslána

Děkujeme za odeslání.
Brzy Vás budeme kontaktovat.

Zpět na homepage

Sjednejte si nezávaznou konzultaci.

Chci konzultaci close