Prakticky nikdy v historii lidstva nebylo tak snadné začít podnikat, jako je tomu dnes. Pokud se rozhodnete založit business online, vstupní náklady budou pravděpodobně velmi nízké a určitě nižší, než založení tradičního "offline" podnikání. Pojďme se společně podívat na základní témata a tipy, jak začít podnikat online.
Jak vymyslet v čem podnikat
Nejlepší nápady na business přichází z vlastní potřeby. Vytvořili jsme například mobilní aplikaci klientovi, který chtěl zhubnout, ale chyběla mu každodenní motivace. A jak to dopadlo? Jeho aplikace dnes pomáhá tisícům klientů při každodenní motivaci v hubnutí.
Naše další klientka je úspěšnou fitness trenérkou. Problém spočíval v tom, že se musela věnovat klientům individuálně a nestíhala. Jednoduše poptávka po jejích službách byla vyšší, než její časové možnosti. Vytvořili jsme pro ni online aplikaci, díky které komunikuje se svými klienty hromadně a online, připravuje jim cvičení a může si dovolit s nimi být online při každém tréninku.
Naše další klientka je úspěšnou fitness trenérkou. Problém spočíval v tom, že se musela věnovat klientům individuálně a nestíhala. Jednoduše poptávka po jejích službách byla vyšší, než její časové možnosti. Vytvořili jsme pro ni online aplikaci, díky které komunikuje se svými klienty hromadně a online, připravuje jim cvičení a může si dovolit s nimi být online při každém tréninku.
Začněte jednoduše
Ty nejlepší nápady vznikají improvizací, s relativně malým rozpočtem, pro úzkou cílovou skupinu. Opravdu potřebuje vaše podnikání hned na startu hromadu zaměstnanců? Nedokážete některé činnosti outsourcovat? Potřebujete kanceláře? Na začátku často nezbývá nic jiného, než proměňovat váš čas za peníze. Vložte do projektu své úsilí a výsledky se brzy dostaví.
Jděte na komoru, mějte tah na branku
Zjistěte si, kdo je váš zákazník. Myslete na to, že lidé jsou ochotni platit za řešení problémů. Jaký má váš klient problém? Jakou potřebu uspokojujete? Mějte rádi svoje klienty a neustále se ptejte na jejich zpětnou vazbu. Může vás to nasměrovat správným směrem.
Pamatujte na marketing
Máte skvělý produkt? Teď potřebujete dát vědět lidem, že tady jste. Bez propagace to bude v dnešní době hodně těžké. Na druhé straně - díky internetu nemusí stát propagace vašeho podnikání miliony. Většinou vám kvalitní webové stránky a profily na sociálních sítích dokážou přivést první online business.
Pár tipů na online business na závěr
Koukněte se okolo sebe, co je dnes trendy. Co lidé kolem vás řeší, čeho si cení, co má podle vás budoucnost. Porovnávejte a ptejte se - je snazší se stát online marketérem nebo otevřít vlastní restauraci?
Jste tvůrčí typ, baví vás něco vytvářet a rádi byste své handmade výrobky prodávali? Možná jste se našli ve výrobě svíček nebo náramků? Existují online platformy a tržiště, kde lze tyto produkty nabízet.
Jste v něčem opravdu dobří? Programujete? Umíte skvěle prezentovat? Rozumíte marketingu a propagaci? Nebo jiné služby? Možná byste mohli mít online kurzy.
Plánujete rovnou vývoj online businessu? Čtěte naše další tipy přímo k vývoji.
Dejte si pozor na výběr technologií
Před vývojem online businessu dobře promyslete volené technologie, pečlivě vybírejte i realizační společnost. Dejte si pozor, abyste nezvolili zastaralé technologie, které za několik let nebudou mít podporu. Snažte se vyhýbat vendor lockům, tedy různým pastím, kvůli kterým budete mít omezený nebo úplně nemožný přestup k jiným vývojářům.
Přemýšlejte nad minimálním životaschopným produktem
Nápadů je na startu projektu velká spousta. To, co bývá na projektu od samotného začátku nejdůležitější je správný výběr funkcí. Snažte se vyvíjet jen to opravdu nejdůležitější. Tu stěžejní funkci, která definuje váš nápad. Na všechno ostatní bude čas po spuštění.
Nemějte váš projekt přetechnizovaný
Čím déle se budete v prostředí online businessu pohybovat, tím snazší bude spadnout do technologické bubliny, která může váš vývoj online businessu prodražovat nebo ztěžovat. Úspěch online businessu většinou neurčuje to, jestli máte projekt vystavený na nejmodernějších technologiích nebo jestli máte projekt prošpikovaný automatickými testy skrz na skrz.
Hlavně na startu online businessu se počítá hlavně to, jestli jste na trhu a jestli je váš business model životaschopný. Ladit detaily můžete za pochodu.
Jste tvůrčí typ, baví vás něco vytvářet a rádi byste své handmade výrobky prodávali? Možná jste se našli ve výrobě svíček nebo náramků? Existují online platformy a tržiště, kde lze tyto produkty nabízet.
Jste v něčem opravdu dobří? Programujete? Umíte skvěle prezentovat? Rozumíte marketingu a propagaci? Nebo jiné služby? Možná byste mohli mít online kurzy.
Plánujete rovnou vývoj online businessu? Čtěte naše další tipy přímo k vývoji.
Dejte si pozor na výběr technologií
Před vývojem online businessu dobře promyslete volené technologie, pečlivě vybírejte i realizační společnost. Dejte si pozor, abyste nezvolili zastaralé technologie, které za několik let nebudou mít podporu. Snažte se vyhýbat vendor lockům, tedy různým pastím, kvůli kterým budete mít omezený nebo úplně nemožný přestup k jiným vývojářům.
Přemýšlejte nad minimálním životaschopným produktem
Nápadů je na startu projektu velká spousta. To, co bývá na projektu od samotného začátku nejdůležitější je správný výběr funkcí. Snažte se vyvíjet jen to opravdu nejdůležitější. Tu stěžejní funkci, která definuje váš nápad. Na všechno ostatní bude čas po spuštění.
Nemějte váš projekt přetechnizovaný
Čím déle se budete v prostředí online businessu pohybovat, tím snazší bude spadnout do technologické bubliny, která může váš vývoj online businessu prodražovat nebo ztěžovat. Úspěch online businessu většinou neurčuje to, jestli máte projekt vystavený na nejmodernějších technologiích nebo jestli máte projekt prošpikovaný automatickými testy skrz na skrz.
Hlavně na startu online businessu se počítá hlavně to, jestli jste na trhu a jestli je váš business model životaschopný. Ladit detaily můžete za pochodu.
Pokud hledáte inspiraci, mrkněte se na náš další článek s nápady.
Máte nápad na aplikaci? Pojďme si o tom spolu popovídat!