Většinou je scénář podobný. Máte skvělou myšlenku na aplikaci, promyšlené funkce, business model, víte, na koho cílit a už už jste natěšení se do toho pustit. Ale pak vám dojde - no jo, ale jak se to bude jmenovat?
Odpovíme jednoduše - je to těžké a často to zabere dost času. Dáme vám pár postřehů z vlastní zkušenosti.
1) Domény s koncovkou .com jsou často beznadějně zabrané
- Čím víc dává název smysl, tím menší je šance, že název bude volný. Otázkou zůstává - opravdu to bez .com domény nepůjde? Půjde. Zejména u mobilních aplikací.
- Pohlídejte si, aby se zabraná .com doména nevěnovala stejnému tématu a klidně se spokojte s národní nebo evropskou koncovkou. Nezapomínejte, že tu jsou i další zajímavé koncovky jako třeba .io nebo .app. :)
2) Je to opravdu tak klíčové mít skvělý název?
- Ano i ne. Oba tábory mají podle nás pádné argumenty proč ano i proč ne.
- Platí, že krátký, dobře zapamatovatelný a výstižný název vašemu projektu na sto procent pomůže. Na druhou stranu ani složení ze jména a příjmení v případě Alzy zjevně nikomu nevadí.
3) Takže, na co si dát pozor?
- Název by se měl dát dobře vyslovit, nemělo by to drhnout. Ano, myslete i na výslovnost, třeba v TV nebo rádio reklamě to může být v budoucnu problém.
- Mělo by se to dát dobře napsat. Takže ideálně bez pomlček, složitostí a u čistě lokálních projektů bychom zvážili neanglický výraz.
- Tedy - dobře se to píše, vyslovuje, není to zaměnitelné. Ideální je, když se název dobře pamatuje.
4) Musím hned registrovat domény po celém světě?
- Nám se vždycky nejvíc vyplatil přístup MVP. Na úplný start projektu je většinou efektivnější investovat prostředky do vývoje a marketingu než do registrací desítek a stovek domén. Neplatí to u všech projektů, ale většinou se to dá po cestě dohnat.
Přejeme hodně štěstí při výběru vašeho názvu pro digitální projekt.
Máte nápad na aplikaci? Napište nám a probereme to. ?