První díl průvodce startupy jsme se rozhodli věnovat tématu MVP, neboli minimální životaschopný produkt. Dneska si rozebereme, proč je podle nás tento přístup pro spoustu projektů důležitý.
Ať už se chystáte spustit vývoj webové nebo mobilní aplikace, určitě pro vás bude důležité plánovat a navrhovat funkce podle priorit. Volba klíčových funkcí vašeho projektu může rozhodnout o úspěchu nebo neúspěchu projektu. Tedy je potřeba zvolit takové funkce, které budou chtít uživatelé používat a zároveň budou dávat smysl z obchodního hlediska. Proč?
V dnešní době, kdy je vývoj software velmi drahý a časově náročný, je prioritizace a načasování klíčové. V digitálním prostředí je snadné sklouznout k přílišnému pesimismu, že tahle aplikace přeci umí ještě tohle a toto. Jenže aplikace, které běžně používáme, mají dnes často miliardové valuace, tisíce programátorů a uživatelské základny, kterým mohou představovat nové funkce a vychytávky.
Vaše aplikace bude naopak potřebovat, alespoň na začátek, jasnou a jednoduchou funkcionalitu, přehlednost a zaměření na ten nejhlavnější problém, který uživatel řeší.
Takže naše rady v kostce?
- Buďte hlavně na začátku efektivní. Zaměřte se na problém, který uživatel řeší a ten vyřešte. Jednoduše, bez zbytečností a složitostí.
- Snažte se zaměřit na to důležité a na to, co je vidět. Možná nemusí být vaše aplikace plně automatizovaná třeba na backendu (rozhraní pro administrátora). Důležité je, že bude přehledná pro uživatele.
- Často se setkáváme s tím, že naprosto klíčové informace a data dostaneme až od uživatele a to na základě reálného používání. Tito uživatelé pak někdy i nevědomky přispějí ke správnému směrování dalšího vývoje aplikace.
- Nezaměňujte prototyp s reálným produktem. Máme na mysli přístup, kdy si investor s vidinou úspory nákladů vytvoří často svépomocí svůj prototyp a následně se diví, že ho trh vůbec nepřijme. V dnešní konkurenci aplikací, které vynakládají velké úsilí do designu a uživatelské přívětivosti, potřebujete mít produkt profesionální, přívětivý a dobře zpracovaný.
- Posledním dnešním tipem je čas. Věřte, že načasování projektu je mnohdy klíčové pro rozjezd na novém trhu. MVP se snažíme vytvářet v řádu měsíců.
První díl je za námi, doufáme, že se vám líbil a budeme rádi za zpětnou vazbu. V dalším díle se podíváme na téma výběru názvu pro váš digitální projekt.
Máte nápad na aplikaci? Napište nám a probereme to ?.