Skip to main content
Průvodce startupy

Průvodce startupy - Vybíráme název projektu

Sdílejte článek

Většinou je scénář podobný. Máte skvělou myšlenku na aplikaci, promyšlené funkce, business model, víte, na koho cílit a už už jste natěšení se do toho pustit. Ale pak vám dojde - no jo, ale jak se to bude jmenovat? Druhý díl průvodce startupy je tu.

Díl druhý průvodce startupy

 

Většinou je scénář podobný. Máte skvělou myšlenku na aplikaci, promyšlené funkce, business model, víte, na koho cílit a už už jste natěšení se do toho pustit. Ale pak vám dojde - no jo, ale jak se to bude jmenovat?

 

Odpovíme jednoduše - je to těžké a často to zabere dost času. Dáme vám pár postřehů z vlastní zkušenosti.

 

1) Domény s koncovkou .com jsou často beznadějně zabrané

  • Čím víc dává název smysl, tím menší je šance, že název bude volný. Otázkou zůstává - opravdu to bez .com domény nepůjde? Půjde. Zejména u mobilních aplikací.
  • Pohlídejte si, aby se zabraná .com doména nevěnovala stejnému tématu a klidně se spokojte s národní nebo evropskou koncovkou. Nezapomínejte, že tu jsou i další zajímavé koncovky jako třeba .io nebo .app. :)

 

2) Je to opravdu tak klíčové mít skvělý název?

  • Ano i ne. Oba tábory mají podle nás pádné argumenty proč ano i proč ne.
  • Platí, že krátký, dobře zapamatovatelný a výstižný název vašemu projektu na sto procent pomůže. Na druhou stranu ani složení ze jména a příjmení v případě Alzy zjevně nikomu nevadí. 

 

3) Takže, na co si dát pozor?

  • Název by se měl dát dobře vyslovit, nemělo by to drhnout. Ano, myslete i na výslovnost, třeba v TV nebo rádio reklamě to může být v budoucnu problém.
  • Mělo by se to dát dobře napsat. Takže ideálně bez pomlček, složitostí a u čistě lokálních projektů bychom zvážili neanglický výraz.
  • Tedy - dobře se to píše, vyslovuje, není to zaměnitelné. Ideální je, když se název dobře pamatuje.

 

4) Musím hned registrovat domény po celém světě?

  • Nám se vždycky nejvíc vyplatil přístup MVP. Na úplný start projektu je většinou efektivnější investovat prostředky do vývoje a marketingu než do registrací desítek a stovek domén. Neplatí to u všech projektů, ale většinou se to dá po cestě dohnat.

 

Přejeme hodně štěstí při výběru vašeho názvu pro digitální projekt. 


Máte nápad na aplikaci?
Napište nám a probereme to. ?

 

 

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s ostatními

Přečtěte si také...

Pixelmate s.r.o.

Plánujete vývoj aplikace?

Kontaktujte nás