Skip to main content
Startupy

Náš nejkontroverznější článek - 8 z 10ti startupů posíláme domů - UPDATE

Sdílejte článek

Je to už pět let, kdy u nás na blogu vyšel článek na téma - 8 z 10ti nápadů na projekt posíláme domů s tím, že spolupráce nedává smysl. 
Článek v původním znění můžete najít tady. Jedná se bezesporu o nejkontroverznější článek, který jsme kdy vydali. Od té doby k nám chodí pravidelně lidé s nápady na projekt a už ve dveřích říkají - tak co, vyhodíte nás taky? Článek má zjevně i po těch letech silnou myšlenku a zraje jako víno. Pojďme si dnes udělat pomyslný update a doplnění toho, jak to celé bylo a je myšleno.

Tvrzení, že posíláme 8 z 10ti startupů domů může znít až arogantně, není to tak ale myšleno. Chtěli jsme tenkrát otevřít otázku toho, že mít dobrý nápad na aplikaci nemusí stačit. Dnes si rozebereme do větší hloubky, proč tomu tak je.

Facebook neporazíte tím, že ho uděláte propracovanější
Častým názorem lidí je, že jim přijde nějaká služba, kterou používají, nedostatečná. Někdy se prostě setkáváme všichni s tím, že produkt, který každý den používáme, nemá nějakou funkci, která by se nám líbila. 

Pohled z uživatelského hlediska ale nemusí být vždy ten jediný a jednoznačně správný. Alespoň z naší zkušenosti často vyplývá, že právě ty nejjednodušší nápady a projekty jsou právě ty, které rostou nejrychleji a mají největší úspěch. 

Mám programátora = mám produkt
Po pěti letech od vydání původního článku je více než aktuální to, že dnes už opravdu nestačí tým programátorů k tomu, abyste mohli naprogramovat úspěšný projekt. Internet je plný aplikací a webů, které jsou skvěle naprogramované, ale nikdo o nich neví a nepoužívá je.

Důvodem je často prosté nedotažení business modelu, marketingu nebo nedostatečného produktového řízení, kdy se projekty staví bezmyšlenkovitě, bez ohledu na potřeby trhu.

Není nic lepšího, než když k nám přijde klient s nápadem na aplikaci, který je otevřený zpětné vazbě a nechá si poradit, jak produkt škálovat, fázovat a jak na expanzi.

Zkušenosti z oboru nenahradíš
Všimli jsme si, že ty úplně nejúspěšnější projekty v sobě snoubí zkušenost z oboru, kterému se projekt věnuje a zkušenost technickou, ve které působí.

Jinými slovy - není nic lepšího, než když se na nás obrátí profesionálové v oboru jízdních kol a jsou natolik chytří, že si nechají poradit, jak udělat co možná nejlepší mobilní aplikaci v oboru jízdních kol. Pak funguje synergie na 100 %, jak se to stalo třeba u startupu Bikeflip.

Samozřejmě to není pravidlo a skládáme čest výjimkách. Důležité ale je, aby měl klient zapálení a osobní zkušenost s oborem, do kterého vstupuje. To dokáže na startu hodně pomoc.

Je skvělé vidět, že jsou některé věci platné i po mnoha letech, jako je to s původním článkem. Nechtěli jsme tím dát najevo aroganci, chtěli jsme tím ukázat, že dobrý nápad potřebuje tým marketérů, produkťáků, grafiků, testerů a mnoha dalších lidí, kteří ví, co dělají. Projekty v dnešním konkurenčním online prostředí už prostě nestačí jen naprogramovat. Musíte mít přesah. 

Chcete nastartovat nový projekt? Rádi to s vámi probereme.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s ostatními

Přečtěte si také...

Pixelmate s.r.o.

Plánujete vývoj aplikace?

Kontaktujte nás