Proč posíláme 8 z 10 startupů domů, i když mají peníze? Musíme

06.05.2019

Když si nás poptá startup, poslechneme si jeho business plán a v 80 % případů ho pošleme domů. Ani sebelepší vývoj totiž nezvládne spasit projekt bez správného business modelu a strategie. Na stavbu startupů se specializujeme, ale ne vždy je to možné. Proč? Čtěte v článku.

Ani sebelepší vývoj nezvládne spasit projekt bez business modelu a strategie.

Profit vždy na prvním místě

Typický scénář: někdo dostal zajímavý nápad, nadchnul se pro řešení závažného problému a potřebuje webovou stránku nebo mobilní appku. Přijde k nám a po krátkém představení se zeptá: „Kolik by stálo vyvinout něco jako Uber?”. To je obvykle předzvěst rychlého konce.

Místo odpovědi raději kontrujeme dotazem „Jaká je vaše konkurenční výhoda?”. Pokud to je lepší UX nebo rychlejší response time, omlouváme se a zdvořile se loučíme. Proč? Pokud u projektu neexistuje strategie, tah na bránu a reálná konkurenční výhoda, nemá šanci na přežití a jeho zakladatelé se brzy vrátí do zaměstnání. Ne ne, my  chceme být svědky toho, jak sny našich klientů dobývají svět, protože jen tehdy náš business roste.

Chceme, aby na našem stole vznikaly nádherné inovace, které klientům vydělají hromadu peněz a tisícům uživatelů zjednoduší život. Umíme kusem kódu provést revoluci celého trhu, nebo dodat tak návykový design, že si appku uživatelé otevřou jen tak, z nudy. A k tomu potřebujeme jediné - aby náš klient naprosto přesně znal potřeby svých zákazníků. O jejich naplnění pomocí pixelů se už postaráme my.

Digitální inovace není o programování

V současné době se na nás ze všech stran valí nekvalitní software. E-shopy tak nepromyšlené, že od nákupu odrazují. Nezajímavé appky, které místo užitku přináší jen rozčilení z neustálých záseků. Podnikové systémy, které své uživatele mučí milionem nepochopitelných kolonek a tlačítek. Programovat umí dnes kdekdo, ale k úspěchu v hyperkonkurenčním prostředí je potřeba něco navíc.

Dobrý vývojář je základ, ale aby naprogramoval pecku, která nadchne uživatele, potřebuje chápat klientův business. Takže jestli je vašemu vývojáři jedno, jaký máte business model, konkurenci, či jaký marketingový mix plánujete, střílíte naslepo. Je to divné, ale spousta startupů by od nás takovou střelbu naslepo chtěla, hlavně aby to nestálo moc.

 

Snažíme se jim vyjít vstříc, ale nikdy nepůjdeme pod naše standardy. Není to jen naše marnivost, je to praxí ověřená zkušenost podložená statistikou. V AppStore i GooglePlay přibyde přes 6000 nových aplikací KAŽDÝ DEN. Drtivá většina z nich je odpad a nedosáhne ani na 3-hvězdičkové hodnocení. Do této kategorie nesměřujeme!

Umíme dodat MVP (Minimal Viable Product) - pořádnou appku se solidním business modelem, která si jde pevným krokem pro úspěch. Vybíráme si pro koho budeme pracovat, protože my sami nejvíce rosteme s každým spokojeným zákazníkem. 

To, že projekt může být úspěšný, snadno poznáme. Nemá startup dostatečný rozpočet, aby přinesl uživatelům dostatečnou výhodu oproti konkurenci? Nebereme. Nechce zakladatel naslouchat našim doporučením? Nebereme. 

Ideální IT projekt

Víme úplně přesně, jak vypadají úspěšné IT projekty. Jasně, úspěch se nedá zaručit, ale je tu cesta, jak riziko neúspěchu eliminovat. Náš ideální klient rozumí svému businessu. Sedneme si a probereme jak vypadá jeho trh, co trápí jeho zákazníky a jak to plánuje řešit. Vezmeme si potom čas na vypracování konceptu, který v sobě kombinuje jeho zkušenosti a náš profesionální názor na digitální produkty.

Navrhneme koncept, který v sobě kombinuje jeho zkušenosti a náš profesionální názor na digitální produkty.

Bez pochopení konkrétního případu nelze dobrý IT projekt vypracovat. Takže budou potřeba workshopy - sedneme si nad business modelem a budeme hledat způsob, jak prorazit v konkurenčním prostředí. Námi nadesignované řešení bude splňovat koncept MVP, ale s tím, že to bude produkt s extrémní šancí na úspěch. To znamená, že až se dostane k zákazníkům, bude vše kvalitně otestováno a řešení bude od začátku vydělávat peníze a splácet investici.

Mizerný vývoj zrozený k neúspěchu neděláme. Pokud nás poptá klient a chce hlavně ušetřit, protože na kvalitní vývoj nemá dostatečný budget nebo mu chybí pořádný plán, vysvětlíme mu, proč se do projektu zatím nepouštět. Za 6 let na trhu jsme se naučili, že to za to nestojí - nám, ani klientovi.

Několik rad na rozloučenou

Jestli jako startup hledáte kvalitní vývojáře, nechtějte po nich jen vývoj, chtějte kompletní spektrum činností na cestě k úspěchu v digitálním světě a nešetřete na základech - workshopech o business modelu, flexibilním vývoji a zejména kvalitním testování. 

Dobrým signálem je i to, že vám digitální studio nabídne pomocnou ruku po odevzdání kódu, jako třeba marketingovou kampaň nebo sběr a vyhodnocení dat o výkonnosti aplikace, aby zajistil rentabilitu vaší investice. Přesně tak a ne jinak to v Pixelmate děláme, což mimo jiné dosvědčují skvělé recenze třeba na Clutch.co.

Pokud potřebujete pomoc s digitalizací vašeho revolučního nápadu, pojďme se sejít a probrat to. Stačí udělat první krok. Určitě najdeme řešení, jak vás dostat mezi hvězdy!

 

 

Přečtěte si také...

Poptávka odeslána

Děkujeme za odeslání.
Brzy Vás budeme kontaktovat.

Zpět na homepage