Skip to main content
Startupy

Máte nápad na aplikaci? Zde je 7 klíčových myšlenek

Sdílejte článek

Sepsali jsme 7 myšlenek, nad kterými je podle nás důležité se zamyslet před začátkem tvorby online businessu.
Máte nápad na aplikaci? Nezapomeňte promyslet tato základní témata, než se do toho pustíte naplno.

Ujasni si cíl
Zní to velmi banálně, ale často to nebývá úplně jasné. Co je cílem projektu? Co je vaším cílem? Co chcete, aby projekt řešil? Jak ho představíte uživateli během pár sekund? Pevný základ v podobě dobře ujasněného cíle je naprosto klíčový.

Uvědomte si, co prodáváte
Když prodáváte online, přemýšlejte nad tím, co vlastně prodáváte. Jaký konkrétní problém řešíte? Kolik času služba uspoří? Co přináší originálního? 

Uvědomění, že neprodáváte tu aplikaci, ten daný software, ale prodáváte vlastně vyřešení nějakého konkrétního problému, dokáže udělat revoluci ve vnímání celého online podnikání. 

Lidi nezajímá, jak je daná funkce propracovaná nebo jak moc je originální. Uživatelé se na aplikaci budou koukat sobecky - jaký problém jim dokáže vyřešit?

Řešte specifickou úzkou cílovou skupinu, ne celý trh
V rámci startu online businessu bývá daleko úspěšnější se zaměřit na úzkou cílovou skupinu lidí, která řeší nějaký specifický, konkrétní problém. Právě těmto lidem dokážete dodat většinou službu, kterou postrádají.

S tím, jak aplikace poroste můžete cílovou skupinu rozšiřovat, vylepšovat ji pro širší spektrum uživatelů. Na začátku je ale dobré začít s úzkou cílovou skupinou. 

Cílem podnikání je vydělávat peníze
Častým problémem businessu bývá názor, že děláte službu pro lidi a peníze jsou druhořadé. Jasné, prozákaznický přístup a perfektní produkt jsou na předních místech, ale musí to dávat ekonomický smysl. Málokdo pro váš business bude chtít pracovat zdarma a těžko doručíte kvalitní službu bez toho, aniž byste měli kapitál pro budování vašeho podnikání. 

Kontrola nad podnikáním
Může být velmi pohodlné a lákavé neřešit, kdo vlastní vaše data a kdo má absolutní moc nad vaším podnikáním. Nezřídkakdy se bohužel stává, že například Instagram nebo Youtube smaže účet podnikateli za nevhodný obsah. Snažte se diverzifikovat a nespoléhejte se na jedinou platformu. Přemýšlejte - zhroutí se náš business, když nás ta či ona platforma vypne?

Unikátní nápady neexistují
Unikátní nápady téměř neexistují. To, co dělá většinu nápadů unikátními, je realizace. Lidé často přeceňují, že je unikátnost nápadu výhodou. Může to být také velká nevýhoda, protože nemusí být o daný business jednoduše zájem nebo cílí na velmi malý trh.
Realizace se počítá a zajímavé businessy vznikají z inovací starých dobrých oborů a neustálým vylepšováním toho, co již existuje. 

Opravdu potřebuji investory?
Hledat investory ve fázi, kdy nemám v ruce nic, nemusí být výhodné. Představte si, jak vypadá v očích investora zakladatel, který má myšlenku, ale neinvestuje do její realizace žádné svoje peníze. Není to divné? Věří vůbec svému nápadu?

Daleko lepší podmínky si zpravidla vyjednáte tehdy, když prvotní investici do online businessu uděláte z vlastní kapsy. Vývoj lze dnes fázovat, marketing lze díky sociálním sítím dělat velmi efektivně. Proč toho nevyužít? 

Máte nápad na aplikaci? Určitě si přečtěte náš druhý článek s konkrétními tipy nebo se nám rovnou ozvěte a probereme to spolu

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s ostatními

Přečtěte si také...

Pixelmate s.r.o.

Plánujete vývoj aplikace?

Kontaktujte nás