pixelmate.cz

Mobilní appka nebo responzivní web? Zjistěte, co je pro vás vhodnější

05.08.2019

Každý chce dnes mobilní aplikaci a dává to smysl. Vždyť 80 procent uživatelů internetu na celém světě vlastní mobilní telefon! Velice často se setkáváme s poptávkami na vývoj promakané mobilní aplikace pro menší projekty, které si nemohou v úvodu projektu tuto investici dovolit. Jak z toho ven?

Jaké jsou výhody mobilní aplikace oproti responzivnímu webu? Co vyvíjet?

Vývoj mobilní aplikace je náročnější, appku trvá déle vyvinout i nasadit. Přestože investice do vývoje mobilní aplikace převyšuje investici do tvorby webového řešení, má řadu benefitů, které zvyšují její návratnost. Pojďme si proto v rychlosti porovnat obě zmíněné varianty. Pokud jste v začátcích stavby vašeho projektu, určitě najdete odpovědi na většinu otázek.

Vývoj mobilní aplikace využívá jiných technologií než v případě tvorby webového řešení. V tomto článku se nebudeme zabývat rozdíly vývoje nativních aplikací pro iOS ve Swiftu nebo pro Android v Javě či Kotlinu. Zabředávat nebudeme ani do hybridních technologií jako ReactNative a nově také Flutter. Výběr ideální technologie je na vývojářském studiu, které by mělo správně navnímat businessové a marketingové cíle vašeho projektu a vývoj tomu podřídit. 

Jen pozor, některá studia volí technologie, u kterých mají zrovna volné kapacity, což je velká chyba!

Z naprosto laického pohledu je rozdíl mezi mobilní aplikací a responzivním webem naprosto jednoduchý. Aplikaci si musíte stáhnout do telefonu přes Google Play nebo AppStore, kde ji může používat opakovaně a mnohem jednodušeji. Naopak responzivní web je dostupný pouze přímo z prohlížeče. To nutí uživatele pokaždé otevřít Chrome, Safari nebo Mozillu a přejít na konkrétní stránku. Musí mít připojení k internetu a znát vaši www adresu nebo mít aspoň uloženou záložku.

Kde válí  mobilní aplikace?

  1. Ovládání mobilní aplikace je v zásadě daleko příjemnější a rychlejší než hledání informací na webu. Web neumožňuje řadu možností pro opravdu intuitivní ovládání. Chyba v kliknutí v prohlížeči vás může dostat na úplně jinou stránku. To jsme všichni zažili a jistě se shodneme, že je to otrava.
  2. Mobilní aplikace také může do velké míry fungovat offline. Tedy bez připojení k internetu a aktualizovat se při obnově připojení. Nejen díky tomu je mobilní varianta daleko rychlejší, což přispívá k příjemnému uživatelskému zážitku, který si uživatel spojí s vaší značkou. 
  3. Z průzkumů vyplývá, že 95 procent aplikací, které si uživatelé jednou stáhnou do svého chytrého telefonu, nikdy nesmažou. Díky tomu je vaše aplikace neustále na dosah ruky potenciálního zákazníka. Nemluvě o tom, že s appkou v zákazníkově telefonu se vám otevírají nečekané možnosti práce se zvyšováním loajality, upsell a cross-sell nástroji či posíláním push notifikací s novinkami. Jsou to dveře na cestě k vyšší monetizaci každého uživatele.
  4. Pokud plánujete pokročilé funkce, sáhněte po mobilní aplikaci, která zvládá náročné hardwarové operace svižněji. Cokoliv spojeného s chatem, mapami, navigací, správou a uploadem fotek může být nad síly webového prohlížeče a neumožní vám plně zaručit uživatelskou přívětivost prostředí.

Co hraje do karet responzivnímu webu?

  1. Pro rychlou operaci volí zákazník většinou jen okno prohlížeče. Nevýhodou mobilní aplikace je nutnost instalace, která se vyplatí jen těm, kteří to s vámi myslí vážně. A takové budete muset získat kvalitním marketingem.
  2. Webová aplikace je levnější a její vývoj trvá kratší dobu. U mobilní aplikace na míru musíte počítat s mnoha faktory a mít jistotu, že zákazníkům bude stát za to si vaši appku nainstalovat a vyzkoušet.

Mobilní nebo webová aplikace, to je oč tu běží

Celé toto dilema můžete shrnout ve třech větách. Pokud chcete, aby vaši stránku vidělo maximum unikátních návštěvníků (audience reach), a zamýšlíte cílovou skupinu spíše o něčem informovat, sáhněte po webové variantě. Je-li pro vás prioritou uživatelský zážitek a složitější funkce, volte mobilní aplikaci. Obě varianty jsou relevantní a přínosné, která z nich vám pomůže víc, závisí na konkrétní povaze vašeho businessu.

Jako vývojáři se koukáme na každý projekt individuálně a řešení mobilní verze projektu navrhujeme v nejlepším zájmu klienta. Jestli máte projekt, který byste s námi chtěli probrat, objednejte si bezplatnou konzultaci, rádi se o tom u kávy pobavíme.

 

Přečtěte si také...

Poptávka odeslána

Děkujeme za odeslání.
Brzy Vás budeme kontaktovat.

Zpět na homepage

Sjednejte si nezávaznou konzultaci.

Chci konzultaci close