Skip to main content

Jak na registrační proces s maximalizací úspěchu?

Sdílejte článek

Sepsali jsme pár tipů na hladší registrační proces, který přispěje k větší konverznosti. Uživatelům urychlí a zpříjemní jejich často první zážitek s vaší firmou/produktem.

onboarding

 

Poslední dva roky řešíme více než kdy dříve registrační proces ve webových, ale i mobilních aplikacích. Ať už provozujete jakýkoliv projekt, kde je potřeba řešit registraci uživatele, jistě se potýkáte s nějakým objemem nedokončených registrací nebo úplných odchodů uživatelů z registrační stránky. 

 

Z naší zkušenosti je právě registrační proces klíčovou částí “onboarding procesu” a je dobré mu věnovat vysokou pozornost. Nikdo přece nechce odradit, často draze nakoupeného, uživatele nepřívětivou nebo až otravnou registrací. 

 

Jak dělat registrace správně

Sepsali jsme pár tipů na hladší registrační proces, který přispěje k větší konverznosti. Uživatelům urychlí a zpříjemní jejich často první zážitek s vaší firmou/produktem.

 

1 Kdy je správný čas k registraci uživatele

Při vývoji kteréhokoliv produktu je klíčové myslet na opravdu palčivé téma, a to je načasování.Může zcela zásadně ovlivnit ochotu lidí používat danou aplikaci.

Určitě znáte mobilní aplikace, které si stáhnete a na první obrazovce na vás vyskočí registrační okno. Často dlouhé a natolik zákeřné, že vaše motivace používat nově staženou aplikaci zcela opadne a vy kliknete na “odinstalovat” a poohlédnete se jinde.

Zásada číslo jedna tedy zní - nechte uživatele rozkoukat se a pochopit, proč by se měl registrovat. Ideálně mu vysvětlete na začátku, co registrací získá.

 

2 Co se bude dít s mými údaji?

Tak, jako vám před pár lety dal osobní údaje téměř kdokoliv, jsou dnes lidé obezřetní a chtějí vědět, k čemu požadované informace potřebujete. A především to, jak se s nimi bude zacházet a jak jsou zabezpečeny. Po skandálech, které se čas od času objeví u sociálních sítí nebo u velkých či malých společností, však není divu.

Co vám radíme? Chtějte po uživateli jen to nejnutnější minimum informací a údajů. Dobře vysvětlete, k čemu údaje potřebujete, jak pracujete se zabezpečením a jestli je náhodou po registraci nečeká newsletter každé všední ráno.

TIP: Nebojte se registraci rozdělit na tu jednoduchou, která umožní uživateli pracovat s produktem. Další data, která pomohou používat kompletně celý systém nebo upřesnit nabídku, nechte až na později a dobrovolnosti uživatele. Spokojení zákazníci jsou výrazně ochotnější poskytnout více informací než ti, kteří se o vaší platformě právě dozvěděli.

 

3 Umožnit přihlášení přes Facebook, Google?

Na tuto otázku není jednoznačná odpověď, protože ke každé aplikaci se hodí trochu jiný přístup. Bylo by zvláštní, kdyby takovou možnost nabízela banka. Na druhé straně je to komfortní v aplikacích, kde uvítáte rychlé přihlášení a tolik neřešíte otázky sdílení dat.

Počty uživatelů, kteří možnost přihlášení přes Facebook nebo Google využijí, se hodně liší podle cílové skupiny - někde je to i jedna třetina, někde se pohybujeme pod 10 %. Autoři aplikace musí počítat s tím, že registrace přes Facebook i Google mají svá omezení a je nutné zvážit individuálně všechna pro i proti.



4 Jaká je moje motivace, abych se registroval

Je nutné si hned na začátku uvědomit, že aplikací je dnes velká spousta a ochota uživatelů k registraci není nekonečná. Nám se vyplácí věnovat úsilí tomu, abychom vysvětlili důvody registrace a podpořili motivaci uživatele, proč by to měl udělat

TIP: Co vám radíme? Hned vedle políček na registraci vypíchněte nejsilnější důvody, proč by si měl uživatel registraci udělat a co tím získá.

via GIPHY

 

5 Řekněte, jak dlouho to potrvá a motivujte


Určitě jste někdy na vlastní kůži zažili situaci, kdy se rozhoupete někam registrovat, ale po čtyřech minutách otázek a dalších formulářů vás to omrzí. Řeknete si, že se do aplikace vlastně
nebudete registrovat nyní, a tak to odložíte na později. Nevíte přitom, jestli jste náhodou nebyli v posledním kroku registrace a nebylo lepší ji dokončit.

Ukažte uživatelům ve kterém kroku registrace jsou, jak dlouho to ještě potrvá a motivujte je k dokončení. Je to stejné jako běžet maraton a nevědět, jak dlouho ještě zhruba poběžím. Může vás to zbytečně demotivovat.

 

 6 Nabídněte uživateli podporu v registračním procesu

V každém jednotlivém kroku registrace je potřeba být uživateli nablízku. Často jde o složitou registraci, jako třeba při zakládání společnosti online.

Uživatel by měl mít možnost se kdykoliv poradit, napsat, zavolat, připojit se k chatu. Tato možnost zvyšuje pravděpodobnost dokončené registrace u našich projektů o 37 %. A to je opravdu silný argument na to, abyste byli uživateli nablízku. 

  • Řešíte ve vašem projektu zvyšování konverzí?
  • Zakládáte projekt a chcete pomoc s registračním procesem?
  • Chcete přetavit uživatele stránky ve spokojené klienty?

Napište nám a pojďme se nezávazně sejít nad vaším projektem. :)

 

 

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s ostatními

Přečtěte si také...

Pixelmate s.r.o.

Plánujete vývoj aplikace?

Kontaktujte nás