Pojďme se podívat na ty nejčastější otázky a myšlenky, které řešíme s klienty v rámci spouštění aplikací na trh. Postup je vždy podobný - vyvíjíme a navrhujeme mobilní nebo webovou aplikaci, designujeme, programujeme, testujeme. Ale jak aplikaci spustit na trh?
Prvním krokem bývá rozhodnutí, kde se má aplikace spouštět. Bude to domácí trh nebo rovnou globální? Většinou se přimlouváme ke spuštění na trhu, který investor dobře zná a rozumí mu. Ale není to určitě pravidlo.
Druhým krokem bývá zmapování konkurence, co nejlepší poznání cílové skupiny. Kdo bude uživatel? Co řeší za problém? Jaké má možnosti? O co se zajímá? Kolik je ochotný utratit?
Následuje strategie vstupu na trh. Často řešíme otázku postupného spouštění a registrací uživatelů ještě před ostrým startem. Strategie, kdy uživatelé projeví zájem před spuštěním aplikace, bývá skvělá v tom, že ostrý start aplikace je již s reálnými uživateli.
Už během programování většinou pracujeme s klienty na strategii marketingu, výrobě marketingových podkladů, bannerů a sociálních sítí. Snažíme se, aby finále programování a start kampaně plynule navazovali.
Vedle marketingových příprav je nutné zajistit často i nějaké promo video, podklady pro App Store a Google Play, případně pracovat na SEO, aby byl projekt dobře dohledatelný.
Někdy je projekt natolik unikátní a zajímavý, že o něj projeví zájem média nebo se domlouváme s influencery, kteří pomohou s počátečním uvedením na trh. Může se to zdát "old school", ale naší klientce se velmi vyplatil i veřejný event, na kterém svoji aplikaci představila široké veřejnosti a pozvaným novinářům. Dosah byl větší, než jsme všichni čekali.
Jakmile projekt nabere první uživatele, měříme jejich chování, ptáme se na zpětnou vazbu a snažíme se s nimi dále pracovat. Organické rozšiřování komunity a práce s doporučováním je vůbec tím nejlepším a nejlevnějším, co může v podobné strategii fungovat.
Zvažujete vývoj aplikace? Pojďte to s námi probrat.