Kde dříve bylo nutné investovat statisíce do prostor, vybavení a zásob, dnes si vystačíte s notebookem, dobrým nápadem a chutí tvořit. Přesto však nelze podcenit složitost a dynamiku tohoto odvětví. Co všechno je tedy potřeba k tomu, abyste svůj digitální startup skutečně rozjeli?
Výhody a úskalí digitálního podnikání
Hlavní výhodou digitálního businessu je bezesporu nízká vstupní bariéra. Můžete začít rychle a s relativně malými náklady. Nezřídka stačí jen software, doména, hosting a pár nástrojů pro spolupráci. To ale neznamená, že je cesta jednoduchá.
Hlavní výhodou digitálního businessu je bezesporu nízká vstupní bariéra. Můžete začít rychle a s relativně malými náklady. Nezřídka stačí jen software, doména, hosting a pár nástrojů pro spolupráci. To ale neznamená, že je cesta jednoduchá.
Digitální trh se neustále vyvíjí – trendy přicházejí a odcházejí, technologie se mění, konkurence roste. Bez alespoň základního technologického přehledu a ochoty se učit je těžké držet krok. Kdo chce uspět, musí být v obraze, sledovat dění a přizpůsobovat se.
Co je potřeba vyřešit na začátku?
I když online svět působí nehmotně, právní a administrativní základ zůstává důležitý. Založení společnosti, vyřešení právních otázek (např. GDPR, smlouvy, obchodní podmínky), účetnictví či ochrana duševního vlastnictví – to vše jsou klíčové kroky, které nelze přeskočit.
I když online svět působí nehmotně, právní a administrativní základ zůstává důležitý. Založení společnosti, vyřešení právních otázek (např. GDPR, smlouvy, obchodní podmínky), účetnictví či ochrana duševního vlastnictví – to vše jsou klíčové kroky, které nelze přeskočit.
Ale digitální startup nestojí jen na papírech. Stojí především na nápadu a lidech, kteří ho dokážou přetavit v realitu.
Dobrý nápad je základ – ale jak ho poznat?
Jak poznat, že máte v ruce něco, co má šanci uspět? Této otázce se na našem blogu věnujeme pravidelně. Stručně řečeno: dobrý nápad řeší konkrétní problém, má potenciál škálování a je podpořen reálnou poptávkou. Nestačí říct „tohle mi chybí“ – je třeba zjistit, zda to chybí i ostatním a zda jsou ochotni za to platit.
Jak poznat, že máte v ruce něco, co má šanci uspět? Této otázce se na našem blogu věnujeme pravidelně. Stručně řečeno: dobrý nápad řeší konkrétní problém, má potenciál škálování a je podpořen reálnou poptávkou. Nestačí říct „tohle mi chybí“ – je třeba zjistit, zda to chybí i ostatním a zda jsou ochotni za to platit.
Tým dělá rozdíl
I ten nejlepší nápad zůstane na papíře, pokud ho nemá kdo realizovat. Zpočátku si často vystačíte v malém týmu – zakladatel (nebo zakladatelé) a pár spolupracovníků. Ale jakmile začne projekt růst, přijde čas na posily.
I ten nejlepší nápad zůstane na papíře, pokud ho nemá kdo realizovat. Zpočátku si často vystačíte v malém týmu – zakladatel (nebo zakladatelé) a pár spolupracovníků. Ale jakmile začne projekt růst, přijde čas na posily.
Můžete jít dvěma cestami:
- Postupně budovat vlastní tým – oslovit šikovné programátory, designéry, testery, marketéry a produkťáky, kteří s vámi budou sdílet vizi a růst spolu s firmou.
- Najmout si sehraný tým – existují firmy, jako je ta naše, které mají s budováním digitálních produktů zkušenosti a pomohou vám rychle se dostat z nuly ke spuštění.
Každý přístup má svá pro a proti – ten první může být nákladově přívětivější, pokud znáte šikovné lidi v okolí. Otázkou je kvalita produktu a rychlost rozjezdu. U druhé varianty můžete projekt rozjet profesionálněji a rychleji, když narazíte na dobrou firmu.
Máte nápad na aplikaci? Rádi to s vámi projdeme.