Rozhovor s naším šéfem Matyášem

24.03.2020

Zeptali jsme se našeho CEO, Matyáše Mandíka, jak hodnotí současnou situaci ohledně koronaviru a poprosili jsme ho, aby vzal svou věšteckou kouli a předpověděl další vývoj.

 

Matyáši, na čem v těchto dnech pracuješ nejvíce?

 

Mnoho našich klientů muselo v těchto dnech uzavřít své provozy a fungují online. Někteří klienti přesouvají své prodejní kanály do onlinu. Tam řešíme efektivní online marketing a rozvoj nejrůznějších platforem, aby byli v kontaktu se zákazníky. Prakticky všichni naši klienti řeší řízení a komunikaci ve svých firmách. Musím říct, že se teď posouváme o hony dopředu, co se týče digitalizace firem v ČR, ale i mimo ni.

 

Sleduješ zprávy a opatření vlády ohledně koronaviru?

 

Přiznám se, že to nedělám. Přečtu si jednou denně co se děje, abych byl v obraze a hlavně abych dodržel všechna nařízení vlády, ale tím to končí. Myslím, že čím více pozornosti tomu budeme věnovat, tím více nás to bude negativně ovlivňovat. Nechci se nechat paralyzovat. Pevně věřím, že vše brzy odezní a my půjdeme dál posíleni.

 

Jak se dotkla opatření firmy a lidí v Pixelmate?

 

Nás se to dotklo minimálně. V IT oboru je poměrně běžná práce na home office, takže hlídáme jen efektivitu a spíše hledáme nové příležitosti, které dnešní dny přinášejí.

 

Můžeš být konkrétnější?

 

Je krásné pozorovat, jak se často zkostnatělé firmy úspěšně a odvážně přesouvají do onlinu - zavádějí home office a vymýšlejí způsoby, jak být efektivnější. Myslím, že se výrazně posouváme kupředu v oblasti digitalizace. Ještě nedávno bylo nemyslitelné, aby se žáci učili z domova online, nebo bylo pro mnohé firmy nereálné pořádat videokonference. Tento stav přinese mnohem rychlejší vývoj a přerod ve využívání moderních technologií.

 

Co bys poradil firmě, kterou koronavirus zasáhl?

 

V první řadě bych doporučil klidnou hlavu a pozitivní myšlení. Máme mnoho klientů v oblasti cestovního ruchu a gastra. Inspirativní jsou pro mě klienti, kteří v této době adaptují svůj business, přesouvají se do onlinu, šlapou do marketingu a vymýšlí, jak zůstat se svými klienty v kontaktu. To je myslím teď více než důležité. 

 

Jaký bude další vývoj a co bude následovat, až koronavirus odezní?

 

Samozřejmě je těžké to odhadovat, ale třeba minulé epidemie, jako byl SARS nebo MERS ukázaly, že po odeznění se ekonomika velmi rychle nastartovala a dostala se do čísel před epidemií nebo je dokonce překonala. 

Lidé jsou doma, nemohou cestovat, za zábavou, do restaurací. Docela určitě nastane tzv. revenge spending - lidé budou chtít zahnat svůj “absťák” po věcech a službách, které nemohli. Firmám bych tedy radil - zanechte chladnou hlavu a očekávejte brzký opětovný růst ekonomiky.

Kdo se na to připraví, vyhraje. :)

 

Graf koronavirus

Přečtěte si také...

Poptávka odeslána

Děkujeme za odeslání.
Brzy Vás budeme kontaktovat.

Zpět na homepage