K čemu vlastně webové stránky mám? K čemu mají sloužit?
Někdy slýcháme, že přeci jen tak, aby byla nějaká vizitka. Jenže doba, kdy stačilo mít na webu prezentaci s kontaktem, je dávno pryč. Prakticky každý člověk se dnes pohybuje na internetu, hledá tam, tráví čas a mimochodem si vybírá dodavatele, partnery nebo nakupuje. Jaké jsou to tedy důvody?
Někdy slýcháme, že přeci jen tak, aby byla nějaká vizitka. Jenže doba, kdy stačilo mít na webu prezentaci s kontaktem, je dávno pryč. Prakticky každý člověk se dnes pohybuje na internetu, hledá tam, tráví čas a mimochodem si vybírá dodavatele, partnery nebo nakupuje. Jaké jsou to tedy důvody?
- Chcete získávat nové zákazníky?
- Chcete působit profesionálně?
- Chcete prodávat produkty?
- Má být web určitou výkladní skříní vaší firmy?
- Má být web ujištěním pro klienta, že je v dobrých rukách?
- Má web pomoct představit nový projekt nebo službu?
- Má jít o edukační web?
Toto bývají ty nejčastější důvody, ale ve skutečnosti jich může být mnohem víc.
Jak se má uživatel o webu dozvědět? Jak se na web dostane?
Stejně, jako je důležité mít promyšlený web, je nutné promyslet cesty, kterými se uživatel na váš web dostane. Bude to online marketingem? Dostane se tam díky povědomí o vaší značce? Dozví se o vašem webu od zaměstnanců firmy? Podle odpovědí na tyto otázky budou tvůrci webu navrhovat jeho obsah.
Jaký zážitek budou mít návštěvníci nového webu? Co jim chci ukázat?
Promyslete, jak chcete zapůsobit na návštěvníka webu. Má to být příjemný zážitek? Má se "jen" dostat rychle k potřebným informacím? Má si zapamatovat nějakou informaci? Pokud si rozklikne vedle vašeho webu konkurenci, co si má zapamatovat u vás? Má si koupit váš produkt nebo službu? Má web sloužit ke zvýšení důvěryhodnosti vaší firmy?
Co se má dít poté, kdy návštěvník z vašeho webu odejde?
Jaké informace, pocity a zážitek si má odnést? Má se na web vrátit? Chceme mu po odchodu z webu sdělovat skrze online reklamu nějaké další informace?
Jaké podklady a obsah na webu použijeme?
Zlaté pravidlo v oboru tvůrců webů zní - obsah je král! Hezký web dnes tvoří hlavně pěkné fotky, videa a chytlavý obsah. Vlastnosti, jako je přizpůsobení pro mobil, rychlost načítání nebo optimalizace pro vyhledávače, jsou dneska samozřejmostí. Otázka tedy zní - jaký obsah na webu bude? Co a proč chceme návštěvníkovi ukázat?
Na čem to poběží?
Schválně jsme tuto otázku zařadili na konec, protože bývá nejméně důležitá. S výběrem platformy, CMS, serverů i technologií by vám měl správný dodavatel webu pomoct. Ideálně tak, aby vám výběrem té či oné technologie nevznikla závislost na daném vývojáři.
A teď úplně poslední poznámka. Spuštěním nového webu by měla všechna práce vlastně začít. Online prostor si dnes žádá novinky, informace, marketing. Nezapomeňte mít aktuální blog a sociální sítě. Není nic horšího, než web, který odkazuje na sociální sítě, na které nikdo nedal půl roku příspěvek.
Téma by si zasloužilo rozebrat mnohem více do hloubky, určitě se k němu tady na blogu brzy vrátíme. Nebo se nám ozvěte a probereme to spolu rovnou. :)