Jak se chovají firmy v době koronaviru?

18.03.2020

smajlik


Naše podnikání přináší obrovskou výhodu v tom, že pracujeme s manažery a majiteli firem v různých odvětvích. Jedná se často o malinké firmy, ale i ty největší korporáty.

S příchodem obávaného koronaviru do ČR pozorujeme zcela odlišné přístupy firem a lidí. Pohledy se různí a přístupy, jak se nyní chovat, jsou odlišné. Převažují však dva typy chování.

 

První - panika

Asi nejviditelnější přístup je ten panický. Není se čemu divit. Když si člověk otevře noviny nebo se podívá na akciový trh, není jednoduché zůstat v klidu. Uzavření hranic, karanténa, situace na cestovním a gastro trhu, prostě nic pěkného.

Typické chování:

  • okamžitě stáhnout všechny investice a začít šetřit
  • bude to určitě dlouhá a vleklá krize, musíme snižovat náklady
  • utlumit aktivity na minimum a čekat, jak se to “vyvrbí”

 

A teď odlišný přístup...

 

Druhý - příležitost

Výrazně méně se dočteme v této době o druhém typu chování. Naštěstí však existuje hodně firem a manažerů, kteří se na tuto novou situaci dívají jako na příležitost a s nadhledem. Právě v době útlumu je nejrozumnější tvrdě pracovat, investovat a věnovat se rozvoji firem. 

Typické chování:

  • sledovat dění okolo, ale nepanikařit
  • vzniklou situaci vidíme jako příležitost k investicím do marketingu a inovací
  • je čas na ohlédnutí se, kritické myšlení, sebereflexi


My jsme jednoznačně ten druhý typ. Rozjíždíme nábor nových kolegů, soustředíme se na efektivitu a rozvíjíme s našimi klienty inovace. Protože kdy jindy je čas na modernizaci, inovace a investice do budoucnosti, než teď? Ten, kdo nyní nepanikaří, získá náskok v následujícím období i době pokoronavirové :). 

A co vy? K jakému typu patříte?

 

Přečtěte si také...

Poptávka odeslána

Děkujeme za odeslání.
Brzy Vás budeme kontaktovat.

Zpět na homepage