Skip to main content

Jak (ne)dělat tendr?

Sdílejte článek

Je mnoho neduhů, které se opakují a mohou se škaredě vymstít jedné, ale i druhé straně v tendru. Sepsali jsme ty nejpalčivější. Pokud pomohou zkvalitnit alespoň jeden tendr, naše práce nepřišla vniveč.

Tendr

 

Za 7 let praxe našeho vývojářského studia jsme se zúčastnili desítek výběrových řízení. Za tu dobu jsme vysledovali mnoho neduhů, které se opakují a mohou se škaredě vymstít jedné, ale i druhé straně v tendru.

Sepsali jsme ty nejpalčivější. Pokud pomohou zkvalitnit alespoň jeden tendr, naše práce nepřišla vniveč.

 

 

 

 

 

Buďte transparentní

Stejně jako zadavatel očekává férový přístup od dodavatele, dodavatel očekává to samé od zadavatele. Proč by mělo být tajemstvím, kolik je v tendru uchazečů, jaké jsou parametry pro výběr, nebo kdo a co o vítězi rozhodne? Pokud chcete vybrat kvalitního dodavatele, měli byste být transparentní. Může se to zdát zvláštní, ale i agentura by si měla vybírat, jakého tendru se chce zúčastnit, a kterého nikoliv. Chovejte se jako partneři. Od začátku...

 

Dodavatele si obvykle vybíráme, když potřebujeme s něčím pomoct a chceme na něčem spolupracovat. A tak by to mělo vypadat od začátku. Představa mnohých zadavatelů, že jsou chlebodárci a mohou se tak chovat arogantně a povýšeně k uchazečům, je mylná. Kvalitního uchazeče takové jednání odradí a doplatí na to sám zadavatel. 

 

 

Chtějte se vidět

Celkem častý případ. Do e-mailu agentury přijde strohý, právní mluvou sepsaný tendr s desítkami požadavků. Vy nad tím máte strávit hodiny času aniž byste se kdy viděli s protistranou, aniž byste se mohli seznámit s tím, pro koho máte pracovat? My takové tendry odmítáme.

 

 

Nechte si poradit

Nikdo není neomylný a žádný učený z nebe nespadl. Buďte otevření pro zpětnou vazbu, ptejte se na ni a vítejte kritické pohledy. Mimochodem, kvalitního klienta, se kterým se nám bude dobře pracovat, poznáme tak, že si nechá poradit.

 

 

Řekněte, co je cílem

Když se pouštíme do jakékoliv práce, v první řadě se ptáme, co je cílem. Přijde vám to jako samozřejmá otázka? My jsme si udělali malý průzkum a 45 % všech tendrů nepíšou, jaké mají být cíle nového projektu. Pokud váš dodavatel neví od začátku, jaký je “big picture”, jak se k němu pak má snažit dostat?

 

 

Reference

Překvapivě často se i v dnešní době setkáváme s tím, že zadavatele nezajímají reference na prvním, druhém, ani na třetím místě. Pro agenturu by to měl být signál, že zadavatel není dostatečně zralý a výběr dodavatele nemusí být relevantní. 

 

 

Nechte si zadání sepsat

Není vůbec žádná ostuda, když našemu oboru nerozumíte na 100 %. Nechte si zadání sepsat vývojářskou firmou. Ve výsledku dostanete jasné požadavky a zúžíte tak prostor pro nedorozumění nebo hluchá místa. 

 

 

Vypisujete tendr? Chcete pomoct se zadáním tendru?

Napište nám, rádi se potkáme :)

 

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s ostatními

Přečtěte si také...

Pixelmate s.r.o.

Plánujete vývoj aplikace?

Kontaktujte nás