Skip to main content
Webové aplikaceMobilní aplikace

Jak na marketing mobilní nebo webové aplikace?

Sdílejte článek

V Pixelmate se specializujeme na pomoc s vývojem digitálních produktů startupům. Téměř 80 % našich klientů jsou startupy, tedy projekty, které startují s nějakým digitálním projektem od nuly. 
Dnes přinášíme shrnutí několika podstatných poznatků, které se k plánování marketingu digitálního projektu vztahují. 

Tip první: Marketing a vývoj aplikace jsou propojené 

Často v praxi pozorujeme, že má zakladatel mobilní nebo webové aplikace tendenci rozdělovat marketing a vývoj na dvě odlišné části. Marketing řeší výhradně marketingová agentura, vývoj zase vývojářské studio.

Nejlepší výsledky ale vznikají tehdy, když jsou tyto dvě role propojeny. Vývoj by měl být ovlivněn a řízen do značné míry marketingem a naopak, marketingová strategie by měla být inspirována možnostmi vývoje.

Co tím máme na mysli? Nezřídkakdy se stává, že vývojářské studio navrhne aplikaci perfektně po stránce technologií, ale chybí tomu vhled marketéra, ještě lépe business konzultanta, kterého může napadnout - jak budeme odměňovat uživatele za doporučení kamarádů? Proč vyvíjíme funkci X, když nemáme potvrzeno, že o ni bude zájem? Proč nepropagujeme tuhle skvělou funkci v aplikaci, kterou konkurence nemá?

Propojenost marketingu a vývoje může udělat z aplikace výjimečně úspěšný projekt. 

Tip druhý: Na startu projektu doporučujeme přístup MVP i k marketingu

Při vývoji mobilních a webových aplikací často vytváříme takzvané MVP, tedy minimální životaschopný projekt. 

Snažíme se vyvíjet maximálně efektivně, každou funkci důkladně zvážit a přemýšlet nad stavbou projektu tak, aby každá funkce měla praktické využití a náležité ocenění. Zkrátka - spouštíme jen tu základní funkcionalitu, o které ten daný projekt je. Zbytné funkce programujeme až po spuštění. Výhodou tohoto přístupu je maximální efektivita, minimalizace nákladů a maximalizace rychlosti vstupu na trh. Málokdy se ovšem hovoří o spojení MVP a marketingu. 

Tím, že pro naše klienty řešíme často strategii marketingu, naučili jsme se přístup MVP aplikovat i v rámci plánování rozpočtů a strategie v marketingu digitálních řešení.

Co to znamená v praxi? Nad každým marketingovým rozpočtem se důkladně zamýšlíme. Zvažujeme varianty, jestli lze udělat větší zásah v marketingu za méně peněz. Samotné aplikace navrhujeme tak, aby měly funkční business model, mechanismy sdílení a práce s dlouhodobou udržitelností uživatele. 

Tip třetí: I zdánlivě staré a "málo sexy" přístupy k marketingu mohou fungovat

Přijde vám, že je SEO optimalizace zastaralá a nefunkční? Právě naopak! V době, kdy frčí sociální sítě, není nic lepšího než být dobře vyhledatelní, ideálně s nulovými náklady.

Známe projekty, kde funguje perfektně e-mailový marketing. Jde o to hledat konverzní cesty, ne jen cool nejmodernější řešení. 

Tip čtvrtý: Přemýšlejte hlavou a očima zákazníka

Může se to zdát jako otřepané klišé, ale kupodivu je to stále jedna z nejúčinnějších metod, jak postavit skvělou aplikaci. 

Snažte se dívat na svůj projekt očima zákazníka. Kriticky, sobecky, pragmaticky. Ptejte se na tyto a další otázky:
  • Jak daný projekt vyřeší můj problém?
  • Proč je projekt lepší než konkurence?
  • Jaká je klíčová funkce, kvůli které projekt používám?
  • Za jak dlouho se v aplikaci zorientuje moje babička?
  • Jak dostanu projekt k zákazníkovi?

Tip pátý: "Trend is your friend"

Je významně jednodušší rozjet business, který trenduje a jeho celkový trh exponenciálně roste, než budovat tradiční, vysoce konkurenční business. Při výběru oboru a návrhu businessu na to myslete.

Zkrátka, budete to mít daleko těžší v zaběhlých oborech než v businessech, které před pár lety neexistovaly. 

Závěrem

Před vývojem mobilní nebo webové aplikace s klienty řešíme strategii marketingu, business model a celkové propojení všech těchto součástí. Dramaticky to zvyšuje úspěšnost projektů. 

Přemýšlíte jak na marketing vašeho projektu? Rádi to s vámi probereme.

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s ostatními

Přečtěte si také...

Pixelmate s.r.o.

Plánujete vývoj aplikace?

Kontaktujte nás