Skip to main content
StartupyPrůvodce startupy

3 kritické roky od založení businessu

Sdílejte článek

Jaký je nejčastější důvod, proč nepřežije online business první 3 kritické roky od založení? Pomáháme firmám a startupům budovat online businessy 10 let. Dnes se s vámi podělíme o nejčastější důvod, proč online business nepřežije první tři kritické roky od založení.
Důvod je až triviálně jednoduchý, přesto se o něm nikde moc nedozvíte. Problémem jsou jednotlivé fáze projektu, respektive jeho zakladatelů. Každý nový online business si totiž dříve nebo později projde několika typickými fázemi, z nichž často nějakou z nich jednoduše nedokáže překonat.

Vypozorovali jsme, že je mnohem snazší jednotlivými fázemi projít, pokud je dopředu znáte a tady jsou!

Fáze první - Hledání nápadu
Nejhorší je nutit se k vymýšlení nápadu. Nápad vás prostě musí napadnout. Musí to být nenucená myšlenka, musí vás nadchnout. Je ideální, když se jedná o obor, který dobře znáte, potřeba, kterou máte a nedaří se vám ji uspokojit. U nápadu nebývá až tak důležitá originalita, ale provedení, zaměření se na konkrétní cílovou skupinu a houževnatost, se kterou do projektu jdete. Je známo, že většina úspěšných firem nepřišla s nápadem jako první, ale dokázala vymazlit produkt k dokonalosti.

Fáze druhá - Mám nápad, jsem nadšený, euforie, vše je zalité sluncem!
V této fázi se zdá být všechno perfektní. Máte nápad, přijde vám vynikající, okolí je také nadšené. Bezva! Co by se mohlo pokazit?

Fáze třetí - Vystřízlivění. Vidíme první problémy
Fáze číslo tři bývá takovou maturitou každého startupisty nebo člověka, který zakládá online business od nuly. Pokud nemáte zkušenost, že tato fáze automaticky musí přijít, často vás vyděsí. Jaké jsou nejčastější problémy? Nejčastěji jednoduše uvidíte první konkurenty, první odmítnutí ke spolupráci, vidíte finanční náklady. Ten, kdo touto fází projde, má napůl vyhráno.

Fáze čtvrtá - Přidávají se další a další překážky
V této fázi vám přijde, že řešíte v podstatě jen problémy, nudí vás to. Málokdo vám ale otevřeně řekne, že budování online businessu je hlavně o potu a krvi. Málokdo s vámi bude sdílet, že vybudovat úspěšný projekt nebo aplikaci je prostě těžké a zabere to spoustu času i nervů.

Fáze pátá - Kašlu na to. Věnoval jsem tomu už X měsíců úsilí a nic to nepřineslo
Tady se láme chleba. V této fázi se dělí zakladatelé na ty, kteří projektu bezmezně věří a budou ho budovat nezávisle na okamžitých výsledcích a ty druhé. Kvalitní a dlouhodobě úspěšný projekt nevznikne přes noc a neobejde se bez bolesti.

Závěr
Výdrž společně s rezistencí vůči negativním emocím a problémům bývá nejčastěji to, co rozhodne o úspěchu nebo neúspěchu digitálního projektu. Nejsou to ani peníze, ani technologie, ani unikátnost nápadu. 

Naše rada? Vypěstujte si určitou emoční neutralitu a držte se plánu. Když budete příliš skeptičtí, nedokážete to. Když budete mít příliš růžové brýle, uniknou vám důležité souvislosti spojené s vaším businessem. 

Chcete se o tom poradit? Pojďme si spolu popovídat!

Líbil se vám článek? Podělte se o něj s ostatními

Přečtěte si také...

Plánujete vývoj aplikace?

Kontaktujte nás